12 enero 2016

Dez consellos para aprobar un exame



 Elizabethan Serenade de Mantovani (R.Binge)

Dez consellos para aprobar un exame

Estimule os sentidos. A cortiza cerebral está organizada en varias rexións, como son a motora e a sensorial. Até hai pouco, os científicos crían que cada unha destas áreas ocupaba un espazo acoutado -ou mapa- para procesar a información proveniente de diferentes partes do corpo. Agora sábese que tales mapas se modifican coas experiencias persoais, así como que as interaccións entre as diferentes áreas refórzanse a unha velocidade sorprendente. Polo tanto a estimulación dos cinco sentidos favorece un maior equilibrio e desenvolvemento mental.

Non trasnoite. As investigacións de György Burzsáki, neurólogo da State University of New Xersei, en EE.UU., sinalan que a memoria se consolida ou grava despois de irnos á cama. Cando soñamos, o hipocampo e a cortiza cerebral establecen un necesario diálogo. Situado no sistema límbico, o hipocampo actúa como unha central que retén os recordos a curto prazo. Mais para evitar unha sobrecarga, a información é codificada pola cortiza cerebral, o baúl dos nosos recordos. Esta reestruturación da rede neuronal ocorre precisamente durante o sono, segundo Buzsáki.

Busque distracción. Dous días antes dun exame, peche os libros (en serio).
O cerebro inviste 48 horas en reelaborar a información e elixir que parte desta quedará retida na memoria a longo prazo. Para aprender hai que durmir!

Sen desvelos. Os fármacos para permanecer esperto toda a noite son desaconsellabeis, xa que alteran o ciclo regular de sono-vixilia, o que pode danar a recuperación da información estudada. Algo parecido pode dicirse do café: a cafeína estimula a atención cando se toma pola mañá, pero non despois, durante a noite.

O bloqueo é normal. A sensación de esquecemento na véspera do exame non debe ser motivo de preocupación.
Mentres un dorme, toda a información memorizada volverá á mente.

Hai que descansar.”A memoria é un proceso de catalogación e recatalogación”, comenta Karen Nader, da McGill University, en Montreal (Canadá). Se está a preparar un exame, o mellor é estudar a diario; fraccionar os temas e descansar polo menos 6 horas despois de estar a memorizar.

Ollo co repaso. A memoria pódese formar e reformar. O psicólogo Matthew P. Walker, da Escola Médica de Harvard Medical, en Harvard (EE.UU.), comprobou que a mera acción de recordar algo aprendido desestabiliza a memoria, se o proceso é perturbado por unha interferencia. Debido a esta vulnerabilidade, o recordo pode ser gardado de novo, modificado e mesmo substituído. O repaso do apreso modifica, á fin e ao cabo, os datos memorizados: se se fai de mala maneira, o resultado pode ser “moi deficiente”.

Sempre en positivo. O feito de afrontar un exame cunha actitude positiva estimula a atención e a memoria. No entanto, hai que evitar as emocións fortes e as desagradables, xa que poden borrar da memoria os recordos recentemente adquiridos.

Como Aristóteles. Estude paseando, xa que o exercicio cotián ten un efecto protector sobre as neuronas. Demostrouno Stan Colcombe, da Universidade de Illinosis en Urbana. Éste e o seu equipo pasaron por un escáner de IRM as cabezas de persoas maiores de 55 anos e descubriu que o cerebro das sedentarias ten menos masa gris que o das que confesaron facer deporte.

Coma ben e con moderación. A alimentación do estudante debe ser rica en acedo omega-3, presente no peixe, e en vitamina E, que abunda no xerme de trigo e os aceites vexetais. 


Internet

No hay comentarios: